Onze cursusaanbod

Ons motto is: Doe mee, tel mee. Om mensen te helpen mee te doen in onze maatschappij bieden we les aan in theoretische en praktische vakken.  Want als je iets hebt geleerd, dan heb je die kennis voor altijd en overal, of het nu in Nederland is of ergens anders in de wereld. De cursussen zijn dan ook voor veel mensen een goede start om zich in een bepaald vak verder te bekwamen.

In de ochtend wordt Nederlandse les gegeven. In de middag kunnen cursussen gevolgd worden op het gebied van computerkunde, hout- en metaalbewerking, lassen, textiel en elektrotechniek.

De lessen vinden plaats van maandag tot en met donderdag en worden gegeven door 25 vrijwilligers.

De komende drie jaar zetten we ons in op het in standhouden en doorontwikkelen van dit programma. Het vermindert de taalachterstand van nieuwkomers, een van de meest kansarme groepen. Ook statushouders en asielzoekers, die vanwege hun status, leer- of taalvermogen, of leeftijd buiten de boot dreigen te vallen hebben profijt van dit programma.

Op deze manier vult WereldWijd de leemte tussen leren en werken.