WERELDTOOLS

Bagage voor een nieuwe toekomst

Met het project WereldTools bieden wij materiële ondersteuning bij terugkeer naar het land van herkomst. Mensen die deelnemen aan het project WereldTools krijgen materialen, gereedschappen en machines om in het land van herkomst een klein bedrijf te starten. We gaan samen met de terugkeerder op zoek naar gereedschappen (tweedehands en nieuw). Deze worden verpakt in een kist van ongeveer een kubieke meter. Na vertrek wordt de kist opgestuurd.

Daarnaast kan men in het land van herkomst ondersteuning krijgen om een nieuwe start te maken. Wij werken nauw samen met I.O.M., de Internationale Organisatie voor Migratie.

Via onderstaande links vind je Informatiefolders in 5 talen>>>, films over WereldTools>>> en nieuwsbrieven>>>

Neem ook een kijkje in de fotogalerij>>> van WereldTools

Dit project is financieel mogelijk gemaakt door de Subsidieregeling Ondersteuning Zelfstandig Vertrek (OZV) van de Dienst Terugkeer & Vertrek (DT&V) van het ministerie van Veiligheid en Justitie. Op www.infoterugkeer.nl staat ook info over WereldTools.

Donaties aan Stichting WereldWijd zijn altijd welkom op rekening nummer NL55RABO0113203594, we hebben de ANBI-status.  Daarnaast zijn wij steeds op zoek naar goede gereedschappen en machines of pc’s t.b.v. de terugkeerders.