VakTaal: Doe mee, tel mee!

RTV Maastricht heeft een kort filmpje van 4 minuten gemaakt over het opleidingstraject VakTaal van Stichting WereldWijd. Onder het motto ‘DOE MEE TEL MEE’ financiert het Elisabeth Strouven Fonds dit opleidingstraject. Hierdoor kunnen we een groep vluchtelingen en allochtonen uit de regio Maastricht Heuvelland taal-en vakkennis bieden om zo de kans om deel uit maken van de samenleving te verbeteren. Geintereseerde cursisten of vrijwilligers kunnen zich voor deelname melden bij Stichting WereldWijd.

Bekijk hier het filmpje: http://www.rtvmaastricht.nl/tv/het-goede-doel/105082038

Op 1 februari is het contract met het Elisabeth Strouven Fonds voor het cursustraject ‘VAKTAAL’’ voor Nederlandse taal en vak training is officieel getekend door Directeur Dik Mol van het Elisabeth Strouven Fonds en bestuursvoorzitter Taco Bisscheroux van Stichting WereldWijd. We kunnen het komende jaar cursisten van buitenlandse afkomst woonachtig in de regio Maastricht en Heuvelland een toekomstperspectief bieden met een basistraining taal en vak training in houtbewerken, lassen, metaal, textiel, elektrotechniek en computervaardigheden. Onze vrijwilligers staan klaar om hun vakkennis over te brengen. Er waren al cursisten gestart in november, en meteen vandaag konden we eerste cursist een certificaat metaalbewerking en lassen overhandigen. Deze cursist heeft vorige week lasexamen gedaan en hij krijgt een officiële praktijkverklaring van het Nederlands Las Instituut. We kunnen weer met z’n allen trots zijn over wat we hier voor elkaar krijgen!
Kent u mensen die ook bij ons een opleiding willen volgen, neem contact op met Stichting WereldWijd: van maandag tot en met donderdag: tel. 043-4083122 of info@stichtingwereldwijd.nl.

Er zijn folders beschikbaar, gedrukte versies zijn aan te vragen bij Stichting WereldWijd. Onderstaand de digitale versie.

Meer informatie over onze lessen vindt u onder het kopje LESSEN

Cursistenfolder VakTaal
Deze folder is een beknopte omschrijving om mogelijke cursisten een indruk te geven van de opleidingsmogelijkheden
Vaktaal folder cursisten Webversie.pdf